Życzenia
Najważniejsze aktualności
Poradnik - Jak korzystać z podzielników kosztów ogrzewania
Zapraszamy do zapoznania się z opracowanym przez www.irkom.org.pl poradnikiem:
"JAK KORZYSTAĆ Z PODZIELNIKÓW KOSZTÓW OGRZEWANIA"
Poradnik w formacie PDF można pobrać tutaj
Przyczyny występowania różnic wskazań wodomierzy w budynkach wielorodzinnych
Wg opracowania dr inż. Wojciecha Koral – pracownika naukowego Instytutu Wody i Ścieków Politechniki Śląskiej w Gliwicach pt. „Bilans wody w budynkach wielorodzinnych – przyczyny oraz sposoby ich redukcji” występują m.in. następujące przyczyny rozbieżności wskazań wodomierza głównego i sumy wskazań wodomierzy mieszkaniowych:
przecieki w instalacjach spowodowane czynnikami technicznymi lub wypływem wody poniżej progu rozruchowego wodomierza (np. poprzez dławienie zaworu spłuczki lub przepuszczanie uszczelek przy nocnym wzroście ciśnienia w instalacji)
próg rozruchu wodomierza jest to próg poniżej którego wodomierz albo nie pracuje, albo jego wskazania obarczone są błędem pomiaru bliskim 100%
niejednoczesność odczytów wodomierzy
stosowanie ryczałtu przy braku odczytu wodomierza w mieszkaniu
zaokrąglenie odczytu do pełnych m3 (ma znaczenie przy niewielkim poborze wody)
montaż wodomierza mieszkaniowego (montaż pionowy zamiast poziomego powoduje obniżenie dokładności wskazań)
stosowanie wodomierzy niskiej klasy pomiarowej ( zastosowanie wodomierzy klasy B, lecz zamontowane pionowo spadają do klasy A- najniższej- ,
użycie spłuczek ciśnieniowych ( powoduje „zrywanie” sprzęgła magnetycznego wodomierza, pomiar zostaje zafałszowany nawet o 50%
uszkodzenie lub ingerencja w wodomierz (obecnie istnieją już przyrządy do wykrywania oddziaływania magnesem na wodomierz)
zapowietrzenie instalacji – uderzenie hydrauliczne możliwe po każdorazowej awarii na sieci zewnętrznej, szczególnie gdy wodomierz zainstalowany jest w najwyższym, punkcie instalacji
„przebicie” ciepłej lub zimnej wody przy zastosowaniu baterii mieszalnikowych (należy zastosować zawory zwrotne na cyrkulacji cieplej wody)
zanik ciśnienia dyspozycyjnego spowodowany zdławieniem zaworu przed wodomierzem, zarośniętą, zamuloną instalacją wewnętrzną w budynku, szczególnie w mieszkaniach na „kolankach” o małych przekrojach), zarośnięta wężownica w piecykach gazowych, zabrudzone sitka wylewek w bateriach punktów czerpalnych wody.
Stwierdzić należy, że suma wskazań wszystkich wodomierzy i wskazanie wodomierza głównego zainstalowanego na przyłączu do budynku mają prawo różnić się, ponieważ każdy z wodomierzy obarczony jest indywidualnym błędem wskazań, mieszczącym się w granicach błędów dopuszczalnych.
Praktycznie nie jest możliwe ustalenie jakim błędem wskazania wodomierza obarczona jest rzeczywista objętość dostarczonej wody (nawet jeśli określona jest krzywa błędów wskazań konkretnego wodomierza), ponieważ nie jest możliwe ustalenie wartości strumieni objętości wody przepływowej przez każdy wodomierz w warunkach użytkowania.
Z wyliczeń teoretycznych, nie uwzględniających wpływu warunków instalacyjnych, różnica między wskazaniem wodomierza głównego i suma wskazań wodomierzy indywidualnych może sięgnąć 10%. Wpływ warunków instalacyjnych może tę różnicę zwiększyć
Wynikające stąd wnioski prowadzą do stwierdzenia, że tylko przypadkiem wskazania wodomierza głównego mogą być równe sumie wskazań wodomierzy indywidualnych. Podkreślić jednak trzeba , że wspólnota mieszkaniowa zawsze rozliczać się musi wg wskazań wodomierza głównego.
List polustracyjny
List polustracyjny w nawiązaniu do lustracji pełnej przeprowadzonej w Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatrosko-Własnosciowej Budownictwa Wielorodzinnego "Zielone Światło" w okresie od 15-07-2014 do 28-08-2014.
Oryginał listu oraz protokół polustracyjny do wglądu w biurze Spółdzielni.
Stawki opłat obowiązujące od 1 stycznia 2016
Informujemy, że Rada Nadzorcza Uchwałą nr 7/2015 z dnia 1-01-2016 przyjęła stawki opłat obowiązujące od 1 stycznia 2016 r.
Uchwała oraz uzasadnienie do pobrania w dziale DOKUMENTY I REGULAMINY
Nowy członek Zarządu
Informujemy, że Rada Nadzorcza uchwąłą 8/2015 z dnia 25-09-2015 dokonała wyboru członka Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej "Zielone Światło". Do Zarządu, w miejsce Jacka Jakubowskiego, wybrano Dariusza Przybylskiego.
Uchwała dostępna do wglądu biurze Spółdzielni.
Przetarg
Wspólnota Mieszkaniowa przy ul. Niepodległości 118-130 w Lesznie
ogłasza przetarg ofertowy na remont klatek schodowych.
Oferty należy składać do dnia 29-02-2016 w biurze Zarządcy przy ul. Holenderskiej 3.
Przedmiar robót do odbioru w Spółdzielni Mieszkaniowej Zielone Światło
przy ul. Holenderskiej 3
w godz. 8.00-15.00
Informacja
Informujemy, że dnia 25-03-2016 (tj. piątek) biuro Spółdzielni czynne jest do godz. 12.00
Objazdowa zbiórka odpadów
Informujemy, że
dnia 23 kwietnia br. tj. sobota
odbędzie się objazdowa zbiórka odpadów wielkogabarytowych oraz elektrośmieci.
Prosimy o uprzątnięcie zbędnych przedmiotów, mebli, sprzętu AGD i RTV z części wspólnych nieruchomości.
Zbiórka odpadów zaczyna się od godz. 6:00 i do tej właśnie godziny zużyty sprzęt i odpady wielkogabarytowe powinny znaleźć się przy kontenerach (jednak nie wcześniej niż
24 godz. przed planowaną zbiórką).
Informacja
Informujemy, że dnia 27 maja br. tj. piątek biuro będzie nieczynne.
KOMUNIKAT - Walne Zgromadzenie
Leszno, dnia 31-05-2016
K O M U N I K A T
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Zielone Światło” w Lesznie przy ul. Holenderskiej 3 na podstawie art. 40 par.1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. prawo spółdzielcze (2003, Nr 188, poz. 1848 z późn. zm.) oraz par. 47 ust. 1, par. 48 Statutu Spółdzielni, informuje, że dnia 22 czerwca 2016 tj. środa o godz. 17.00 w Auli Szkoły Podstawowej Nr 12, przy ul. Rumuńskiej w Lesznie odbędzie się Walne Zgromadzenie Członków Spółdzielni.
W związku z tym Zarząd Spółdzielni przedstawia następujący porządek obrad:
Proponowany porządek obrad
1. Otwarcie obrad i wybór Prezydium Walnego Zgromadzenia.
2. Przyjęcie porządku obrad – Uchwała nr 1.
3. Wybór komisji:
a) mandatowo-skrutacyjnej
b) wniosków i uchwał
c) wyborczej
4. Sprawozdanie Zarządu z działalności Spółdzielni za 2015 rok
5. Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności za 2015 rok
6. Przedstawienie sprawozdania finansowego za 2015 rok
7. Dyskusja nad sprawozdaniami.
8. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) przyjęcia sprawozdania Zarządu za 2015 rok – Uchwała nr 2
b) przyjęcie kierunków działania Spółdzielni na rok 2016 Uchwała nr 3
c) przyjęcia sprawozdania Rady Nadzorczej za 2015 rok – Uchwała nr 4
d) zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2015 rok – Uchwała nr 5
e) udzielenia absolutorium członkom Zarządu – Uchwała nr 6, nr 7, nr 8
9. Wybór Rady Nadzorczej – Uchwała nr 9
10. Uchwała nr 10 w sprawie oznaczenia najwyższej sumy zobowiązań jakie może zaciągnąć Zarząd w 2016 roku.
11. Uchwała nr 11 w sprawie zamknięcia bramą drogi wjazdowej na osiedle oraz zamontowania monitoringu.
12. Wolne głosy.
13. Zakończenie obrad.
Jednocześnie Zarząd Spółdzielni informuje wszystkich członków, że sprawozdanie finansowe oraz projekty uchwał wyłożone będą w siedzibie Spółdzielni od dnia 1 czerwca br. i będzie można zapoznać się z nimi w godzinach urzędowania tj. poniedziałek – piątek 7.30 – 15.30.
Zarząd
Przerwa w dostawie energii cieplnej
Informujemy, że letnia przerwa w dostawie energii cieplnej
na cele ciepłej wody użytkowej,
spowodowana koniecznością przeprowadzenia niezbędnych prac
remontowych i modernizacyjnych systemu cieplnego przez MPEC Sp. z o.o.
następi w terminie
od 27-06-2016 do 6-07-2016
Przetarg
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Zielone Światło" w Lesznie
ogłasza przetarg ofertowy pt.:
„Przebudowa dróg wewnętrznych na osiedlu SM „Zielone Światło” w Lesznie”
Oferty należy składać do dnia 20-06-2016 w biurze przy ul. Holenderskiej 3.
Przedmiar robót oraz specyfikacja do odbioru w Spółdzielni Mieszkaniowej Zielone Światło
przy ul. Holenderskiej 3 w godz. 7.30-15.30 lub do pobrania na stronie.
Do pobrania:
SIWZ
Kosztorys wykonawcy
Protokół z wyboru wykonawcy w przetargu na przebudowę drogi
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Zielone Światło” w Lesznie przy ul. Holenderskiej 3 ogłasza przetarg ofertowy na wykonanie remontu klatek w Lesznie przy ul. Holenderskiej 1-12.
Oferty należy składać w biurze Spółdzielni do dnia 4-08-2016 do godz. 15.00.
Przedmiar robót do odbioru w biurze Spółdzielni w godz. 8.00 – 15.00 lub mailowo na wskazany adres.
Wykaz dokumentów wymaganych od wykonawcy:
1. aktualny odpis KRS lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
2. Dokumenty potwierdzające stan zobowiązań względem:
a) Skarbu Państwa w formie aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego o nie zaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
b) Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w formie aktualnego zaświadczenia o nie zaleganiu z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne
lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3.aktualne ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej- aktualną polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę co najmniej równą wartości złożonej oferty,
4.doświadczenie Wykonawcy, w postaci wykazu robót budowlanych wykonanych w ciągu ostatnich 2 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju,daty i miejsca wykonania.
5.Dowód wpłaty wadium w kwocie 2.000,00 (dwa tysiące złotych 00/100)
Wadium należy wpłacić na konto Zamawiającego w PKO BP SA I o/Leszno nr konta
52 10203088 0000 8102 0003 9198
tak by znajdowało się na wskazanym rachunku przed upływem terminu składania ofert.
Otwarcie ofert nastąpi 5 sierpnia br., wybrany wykonawca poinformowany zostanie na piśmie.
Przetarg może zostać odwołany bez podania przyczyny.
Przetarg na mycie elewacji przy ul. Grunwaldzka 1-9
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Zielone Światło" w Lesznie przy ul. Holenderskiej 3 - Zarządca Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. Grunwaldzkiej 1-9 w Lesznie ogłasza przetarg na mycie ciepłą wodą, przy użyciu chemii, 900m elewacji (strona północna) budynku przy ul. Grunwaldzkiej 1-9 w Lesznie.
Oferty nalezy składać w biurze SM Zielone Światło przy ul. Holenderskiej 3 w Lesznie do dnia 30-08-2016
do godz. 15.00.
Informacje pod nr 605 094 054
Protokół z otwarcia ofert
Niech ten szczególny czas Świąt sprawi, że życzliwość
i miłość zagości w każdym domu, a radość i szczęście będzie Waszym udziałem.
Życzymy Państwu
Najpiękniejszych Świąt Bożego Narodzenia i pomyślnego Nowego 2017 Roku.
Rada Nadzorcza, Zarząd i Pracownicy Spółdzielni.
Przetarg ofertowy
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Zielone Światło" w Lesznie przy ul. Holenderskiej 3 - Zarządca Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. Grunwaldzkiej 1-9 w Lesznie ogłasza przetarg ofertowy na budowę parkingu przy ul. Grunwaldzkiej 1-9 w Lesznie.
Oferty nalezy składać w biurze SM Zielone Światło przy ul. Holenderskiej 3 w Lesznie do dnia 6-03-2017
do godz. 15.00.
Więcej informacji pod nr 605 094 054
Przetarg ofertowy
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Zielone Światło" w Lesznie przy ul. Holenderskiej 3 - Zarządca Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. Frankiewicza 3 w Lesznie ogłasza przetarg ofertowy na termomodernizację budynku przy ul. Frankiewicza 3 w Lesznie.
Oferty nalezy składać w biurze SM Zielone Światło przy ul. Holenderskiej 3 w Lesznie do dnia 21-04-2017
do godz. 15.00.
Więcej informacji pod nr 605 094 054
ŻYCZENIA WIELKANOCNE
Ciepłych i zdrowych Świąt Wielkanocnych
oraz wszelkiej pomyślności i radości w życiu prywatnym oraz zawodowym
życzy:
Zarząd, Rada Nadzorcza oraz pracownicy Spółdzielni
Przerwa w dostawie ciepłej wody
Informujemy, że letnia przerwa w dostawie energii cieplnej natąpi w terminie
od 26-06-2017 do 5-07-2017.
Przerwa spowodowana jest koniecznością wykonania prac modernizacyjnych
systemu ciepłowniczego przez Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej.
Instrukcja obsługi szlabanu z telefonu komórkowego
Dojeżdżając do szlabanu wykonujemy połączenie z numerem 664 046 067 (numer możemy zapisać w książce adresowej telefonu ponieważ jest numerem stałym).
Szlaban odrzuci nasze połączenie po czym się otworzy.
Połączenia można wykonać tylko z numerów zapisanych w bazie.
! Połączenie jest darmowe !
Oferta sprzedaży lokalu
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Zielone Światło" w Lesznie przy ul. Holenderskiej 3
oferuje do sprzedaży lokal o pow. 55m2 znajdujący się w przyziemiu budynku.
Lokal na działalność biurową lub mieszkanie.
Telefony kontaktowe:
Stefan Różanek kom. 605 094 054
biuro 65 520 0852 w godz. 8.00-15.00
Życzenia
Niech nadchodzące Święta Bożego Narodzenia
przyniosą Państwu wiele szczęścia, wiary, nadziei
oraz pomyślności na każdy dzień Nowego Roku.
Zarząd
Rada Nadzorcza
oraz pracownicy SM "Zielone Swiatlo"
Otwarty szlaban w okresie Sylwestrowym
Informujemy, że w okresie sylwestrowym tj. od 31.12.2017 od godz. 14:00 do 01.01.2018 do godz. 14 szlaban na wjeździe na osiedle pozostanie otwarty.
Zbiórka odpadów wielkogabarytowych
Informujemy, że objazdowa zbiórka odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego z nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta Leszna odbędzie się zgodnie z podanym niżej harmonogramem.
Odpady należy wystawić najpóźniej do godziny 6:00 w miejscu, w którym stoją kontenery na odpady zmieszane
(w sposób nie powodujący zakłóceń w ruchu pieszym ikołowym).
7 kwietnia
ul. Holenderska 1-23
ul. Holenderska 30-34
ul. Ułańska 2-8
ul. Ułańska 10
ul. Kipeury 35-41
ul. Niepodległosci 118-130
ul. Niepodległosci 92-98
ul. Grunwaldzka 1-9
ul. Włodarczaka 12-16
ul. Włodarczaka 6-10
ul. Włodarczaka 4
ul. Frankiewicza 1,2,3
ul. 17 Stycznia 26-32
ul. 17 Stycznia 29
ul. Poplińskiego 4
ul. Narutowicza 53
ul. Wojska Polskiego 1-3
ul. Dąbrowskiego 7
ul. Antoniny 3
14 kwietnia
ul. B. Jeziorkowskiej 12-22
ul. B. Jeziorkowskiej 6-10
ul. Gronowe Zacisze 3
21 kwietnia
ul. Dożynkowa 35, 35A, 35B, 35C
ul. Wyszyńskiego 44
ul. Święciechowska 12-16
Życzenia
Zarząd, Rada Nadzorcza oraz pracownicy Spółdzielni Mieszkaniowej "Zielone Światło" życzą Państwu, aby Święta Wielkanocne przyniosły radość, pokój
oraz wzajemną życzliwość. By stały się źródłem wzmacniania ducha.
PORADNIK: usuwanie pleśni/grzyba ze ścian
Zapraszamy do zapoznania się z poradnikiem na temat usuwania grzyba ze ścian:
https://www.leroymerlin.pl/budowa/usuwanie-plesni-grzyba-ze-scian,e4135,l2715.html
Wniosek o umorzenie kredytu "starego portfela"
Informujemy, że dnia 17-04-2018 Zarząd złożył wniosek o umorzenie zadłużenia z tytułu przejściowego wykupu odsetek od kredytu "starego portfela". Po rozpatrzeniu wniosku poinformujemy Państwa o dalszych krokach.
RODO - ochrona danych osobowych
O RODO
25.05.2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Jest to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE), mające na celu ujednolicenie zasad przetwarzania danych osobowych na terenie UE.
Zmiana przepisów nie wymaga Państwa zaangażowania (kontaktu osobistego, telefonicznego, pisemnego, jednak zależy nam, abyście Państwo mieli wszystkie niezbędne informacje wynikające z RODO, a więc o tym, w jaki sposób przetwarzamy i chronimy Państwa dane osobowe.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Spółdzielnia Mieszkaniowa „Zielone Światło”. Dbamy o to, aby dane te były odpowiednio zabezpieczane, a ich przetwarzanie było jasne, rzetelne i zgodne z przepisami.
Dlaczego i jak przetwarzamy Państwa dane osobowe?
Pozyskiwane przez nas Państwa dane osobowe to m.in.:
- nazwisko i imiona,
- miejsce i data urodzenia,
- adres miejsca zamieszkania oraz adres korespondencyjny,
- numer kontaktowy oraz adres e-mail,
- numer ewidencyjny PESEL
- nazwa, seria i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość
Bez tych danych nie moglibyśmy świadczyć Państwu usług i realizować obowiązków prawnych np. w celu:
– wystawiania i przechowywania faktur,
– wystawiania i przechowywania faktur obciążeń czynszowych,
– ustalenia, dochodzenia i egzekucji roszczeń (m.in. procesy windykacyjne, zawiadamiania właściwych organów),
– odpowiedzi na Państwa pytania, wnioski, skargi,
– tworzenia analiz, zestawień na nasze wewnętrzne potrzeby (m.in. raportowanie),
Dane te przetwarzamy w czasie trwania umowy oraz po jej zakończeniu w okresie niezbędnym do rozliczeń podatkowych lub wygaśnięcia roszczeń, o ile przepisy nie nakazują nam wcześniejszego usunięcia danych.
Komu przekażemy państwa dane?
Przekażemy je odbiorcom trzecim, jeśli będziemy mieli ku temu odpowiednią podstawę prawną tj. organom państwowym (np. Sąd, Prokuratura, Policja, komornik, organy administracji państwowej i samorządowej, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych)
Jakie prawa przysługują Państwu w związku z przetwarzaniem danych osobowych?
- Prawo do sprostowania danych – czyli poprawienia danych osobowych gdy są one błędne, uległy zmianie lub zdezaktualizowały się.
- Prawo do częściowego lub całkowitego usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – czyli usunięcia danych, które przetwarzane są bez uzasadnionych podstaw prawnych.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania danych – czyli ograniczenia przetwarzania danych wyłącznie do ich przechowywania.
- Prawo dostępu do danych – czyli uzyskania informacji o celu i sposobie przetwarzania Państwa danych osobowych oraz kopii danych.
- Prawo do przenoszenia danych – czyli uzyskania swoich danych osobowych, które nam przekazaliście lub wskazania innego administratora, któremu powinniśmy je przekazać, o ile będzie to technicznie możliwe.
Zakres tych praw oraz sytuacje kiedy można z nich korzystać, uzależnione są od przepisów prawa.
Prawo do sprzeciwu – mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych.
Prawo do wycofania zgody – mogą Państwo w dowolnej chwili wycofać każdą zgodę, którą Państwo wyrazili. Od złożenia takiej dyspozycji nie będziemy już przetwarzać danych we wskazanym przez Państwa celu. Proszę jednak pamiętać, że do czasu wycofania zgody mamy prawo przetwarzać Państwa dane.
Mogą Państwo realizować swoje prawa, składając wniosek za pośrednictwem dowolnego kanału komunikacyjnego:
- wysyłając e-mail na adres: biuro@zieloneswiatlo.eu
- telefonicznie pod numerem: 65 5200852
- wysyłając na adres korespondencyjny: Spółdzielnia Mieszkaniowa „Zielone Światło, ul. Holenderska 3, 64-100 Leszno
Letnia przerwa w dostawie energii cieplnej
Informujemy, że
w dniach od 25-06-2018 do 4-07-2018
nastąpi planowana letnia przerwa
w dostawie ciepłej wody użytkowej
spowodowana remontami i pracami modernizacyjnymi systemu ciepłowniczego.
Umorzenie kredytu "starego portfela"
Usunięcie drzew
W związku ze zmianą
Ustawy o ochronie środowiska
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej "Zielone Światło" informuje, że planuje usunięcie tui
znajdujących się przed klatką nr 5
od strony balkonów.
Osoby, które mają jakiekolwiek uwagi do planowanych prac proszone są o złożenie ich na piśmie w biurze Spółdzielni
w terminie 30 dni tj. do dnia 22 października br.
12 listopada
Zarząd informuje, że w związku z dniem ustawowo wolnym od pracy
12.11.2018 r. (poniedziałek)
biuro nieczynne.
Życzenia
Niech to będzie dobry czas.
Wszystkiego, co tworzy domowe ciepło,
dużo serdeczności i uśmiechów.
Wspaniałych Świąt Bożego Narodzenia
oraz sukcesów w roku 2019
życzy
Zarząd
Rada Nadzorcza
pracownicy SM Zielone Światło
Godziny pracy
Informujemy, że dnia 24-12-2018 tj. poniedziałek biuro nieczynne.
W dniach 27, 28 grudnia czynne bez zmian.
Stawki opłat na rok 2019
Przetarg ofertowy na sprzątanie
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej "Zielone Światło" w Lesznie przy ul. Holenderskiej 3
ogłasza przetarg ofertowy
na sprzątanie klatek budynków mieszkalnych (185 mieszkań) i ich otoczenia oraz terenów zielonych
w Lesznie przy ul. Holenderskiej 1-23.
Oferty nalezy składać do dnia 18 marca br. w biurze Spółdzielni przy ul. Holenderskiej 3 do godz. 15:00.
Telefon kontaktowy 605 094 054
Szczegółowy zakres czynności:
1. zamiatanie i mycie na mokro klatek schodowych od drzwi zewnętrznych budynku do ostatniej kondygnacji – jeden raz w tygodniu (zamiatanie i mycie pod wycieraczkami)
2. mycie okien dwa razy w roku (przed świętami) od strony klatek i zewnętrznej
3. wycieranie na bieżąco kurzu z poręczy, skrzynek pocztowych
4. mycie lamperii w miarę potrzeb oraz drzwi zewnętrznych w miarę potrzeb (2 szt Holenderska 1-12; 1 szt. Holenderska 13-23)
5. sprzątanie piwnic jeden raz na kwartał (zamiatanie, mycie, usuwanie zbędnych rzeczy z korytarza piwnicy)
6. sprzątanie chodników, placów trawników i części ulic (zbieranie papierków, petów itp.) w miarę potrzeb – ma być czysto na osiedlu.
7. konserwacja terenów zielonych należących do spółdzielni i na terenie dzierżawionym:
- przycinanie żywopłotów,
- koszenie trawników w miarę potrzeb,
- opryski na krzewach,
- przegląd krzewów pod względem robactwa,
- podsypywanie krzewów i trawy, drzewek nawozem,
- grabienie liści w zależności od potrzeb,
- bieżące nasadzenia.
8. czyszczenie chodników i jezdni (pas szerokości 1m), dojścia do klatek oraz dojście do ścieżki rowerowej ze śniegu i lodu w przypadku wystąpienia gołoledzi. Czynność usuwania śniegu i lodu dotyczy wszystkich dni tygodnia łącznie z dniami świątecznymi. Usunięcie śniegu i lodu musi nastąpić po godzinie od ustania opadów.
9. utrzymanie czystości przy kontenerach na śmieci
10. opróżnianie koszy na śmieci rozmieszczonych na terenie osiedla w miarę potrzeb.
11. czyszczenie rynien nad wiatrołapami przy klatkach 1-12
Powtórzenie przetargu na sprzątanie klatek i utrzymanie terenów zielonych
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej "Zielone Światło" w Lesznie przy ul. Holenderskiej 3
ponownie ogłasza przetarg ofertowy
na sprzątanie klatek budynków mieszkalnych (185 mieszkań) i ich otoczenia oraz terenów zielonych
w Lesznie przy ul. Holenderskiej 1-23.
Oferty nalezy składać do dnia 26 marca br. w biurze Spółdzielni przy ul. Holenderskiej 3 do godz. 15:00.
Telefon kontaktowy 605 094 054
Szczegółowy zakres czynności:
1. zamiatanie i mycie na mokro klatek schodowych od drzwi zewnętrznych budynku do ostatniej kondygnacji – jeden raz w tygodniu (zamiatanie i mycie pod wycieraczkami)
2. mycie okien dwa razy w roku (przed świętami) od strony klatek i zewnętrznej
3. wycieranie na bieżąco kurzu z poręczy, skrzynek pocztowych
4. mycie lamperii w miarę potrzeb oraz drzwi zewnętrznych w miarę potrzeb (2 szt Holenderska 1-12; 1 szt. Holenderska 13-23)
5. sprzątanie piwnic jeden raz na kwartał (zamiatanie, mycie, usuwanie zbędnych rzeczy z korytarza piwnicy)
6. sprzątanie chodników, placów trawników i części ulic (zbieranie papierków, petów itp.) w miarę potrzeb – ma być czysto na osiedlu.
7. konserwacja terenów zielonych należących do spółdzielni i na terenie dzierżawionym:
- przycinanie żywopłotów,
- koszenie trawników w miarę potrzeb,
- opryski na krzewach,
- przegląd krzewów pod względem robactwa,
- podsypywanie krzewów i trawy, drzewek nawozem,
- grabienie liści w zależności od potrzeb,
- bieżące nasadzenia.
8. czyszczenie chodników i jezdni (pas szerokości 1m), dojścia do klatek oraz dojście do ścieżki rowerowej ze śniegu i lodu w przypadku wystąpienia gołoledzi. Czynność usuwania śniegu i lodu dotyczy wszystkich dni tygodnia łącznie z dniami świątecznymi. Usunięcie śniegu i lodu musi nastąpić po godzinie od ustania opadów.
9. utrzymanie czystości przy kontenerach na śmieci
10. opróżnianie koszy na śmieci rozmieszczonych na terenie osiedla w miarę potrzeb.
11. czyszczenie rynien nad wiatrołapami przy klatkach 1-12
Wywóz odpadów wielkogabarytowych
Szanowni Państwo,
informujemy, że w podanych niżej terminach odbędzie się zbiórka odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
W czasie zbiórki odpady wielkogabarytowe (np. meble, dywany) oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (np. sprzęt komputerowy, telewizory, pralki) należy zgromadzić obok miejsca służącego do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych z danej nieruchomości.
Odpady należy wystawić do godziny 6:00 rano, jednak nie wcześniej niż 24 godziny przed planowaną zbiórką.
6 kwietnia
Holenderska
Poplińskiego
17 Stycznia
Frankiewicza
Niepodległości
Włodarczaka
Grunwaldzka
Kiepury
Ułańska
Antoniny
Narutowicza
Skarbowa
Dąbrowskiego
Wojska Polskiego
13 kwietnia
Gronowo
27 kwietnia
Dożynkowa
Wyszyńskiego
Święciechowska
Zmiana stawek opłat od dnia 1-05-2019
Informujemy, że od dnia 1-05-2019
wprowadzona zostaje dodatkowa opłata
w wysokości 10,00/mieszkanie
na pokrycie kosztów sprzątania.
Informacja o godzinach pracy biura
Informujemy, że
2 maja br. tj. czwartek biuro czynne
w godz. 7.30 – 11.30
Walne Zgromadzenie
K O M U N I K A T
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Zielone Światło” w Lesznie przy ul. Holenderskiej 3 na podstawie art. 40 par.1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. prawo spółdzielcze (2003, Nr 188, poz. 1848 z późn. zm.) oraz par. 47 ust. 1, par. 48 Statutu Spółdzielni, informuje, że dnia 30maja 2019 tj. czwartek o godz. 16.00 w Auli Szkoły Podstawowej Nr 12, przy ul. Rumuńskiej w Lesznie odbędzie się Walne Zgromadzenie Członków Spółdzielni.
W związku z tym Zarząd Spółdzielni przedstawia następujący porządek obrad:
Proponowany porządek obrad
1. Otwarcie obrad i wybór Prezydium Walnego Zgromadzenia.
2. Przyjęcie porządku obrad – Uchwała nr 1
3. Wybór komisji:
a) mandatowo-skrutacyjnej
b) wniosków i uchwał
c) wyborczej
4. Sprawozdanie Zarządu z działalności Spółdzielni za 2018 rok
5. Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności za 2018 rok
6. Przedstawienie sprawozdania finansowego za 2018 rok
7. Dyskusja nad sprawozdaniami.
8. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) przyjęcia sprawozdania Zarządu za 2018 rok – Uchwała nr 2
b) przyjęcie kierunków działania Spółdzielni na rok 2019 Uchwała nr 3
c) przyjęcia sprawozdania Rady Nadzorczej za 2018 rok – Uchwała nr 4
d) zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2018 rok – Uchwała nr 5
e) udzielenia absolutorium członkom Zarządu – Uchwała nr 6, nr 7, nr 8
9. Przyjęcie zmian Statutu - Uchwała 9
10. Wybór Rady Nadzorczej na lata 2019-2021 – Uchwała 10
11. Wolne głosy.
12. Zakończenie obrad.
Jednocześnie Zarząd Spółdzielni informuje wszystkich członków, że sprawozdanie finansowe oraz projekty uchwał wyłożone będą w siedzibie Spółdzielni od dnia 8-05-2019 br. i będzie można zapoznać się z nimi w godzinach urzędowania tj. poniedziałek – piątek 7.30 – 15.30.
Przerwa w dostawie energii cieplnej
Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. zo.o. w Lesznie
informuje, że w dniach 24-06-2019 do 3-07-2019
nastąpi przerwa w dostawie ciepłej wody użytkowej
spowodowana remontami i pracami modernizacyjnymi systemu ciepłowniczego.
Godziny pracy biura
Informujemy, że dnia 21 czerwca br. tj. piątek biuro nieczynne.
Zmiana stawek opłat
Informujemy, że od dnia 1 lipca br. woda dla budynków przy ul. Holenderskiej 1-23 rozliczana jest po nowej cenie, zgodnie z taryfą MPWiK Leszno (http://www.mpwik-leszno.pl/index.php/strefa-klienta/taryfa-oplaty-za-wode-i-scieki/taryfa-2018-2021)
Ponadto informujemy, że po analizie kosztów, w związku ze zmianą taryf Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej, konieczna jest zmiana stawki na energię cieplną przy Holenderskiej 13-23. Od 1 sierpnia br. zaliczka wynosić będzie 3,00/m2 miesięcznie.
ZBIÓRKA ODPADÓW WIELKOGABARYTOWYCH
Szanowni Państwo,
informujemy, że w najbliższym czasie odbędzie się zbiórka odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
W czasie zbiórki odpady wielkogabarytowe (np. meble, dywany) oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (np. sprzęt komputerowy, telewizory, pralki) należy zgromadzić obok miejsca służącego do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych z danej nieruchomości.
Odpady należy wystawić do godziny 6:00 rano, jednak nie wcześniej niż 24 godziny przed planowaną zbiórką.
Terminy:
7 wrzesień 2019
Holenderska
Poplińskiego
17 Stycznia
Frankiewicza
Niepodległości
Włodarczaka
Grunwaldzka
Kiepury
Ułańska
Antoniny
Dabrowskiego
Narutowicza
Skarbowa
Wojska Polskiego
14 wrzesień 2019
GRONOWO
21 wrzesień 2019
Dożynkowa
Święciechowska
Wyszyńskiego
Przetarg ofertowy na termomodernizację
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Zielone Światło” w Lesznie przy ul. Holenderskiej 3 - Zarządca Wspólnoty Mieszkaniowej w Lesznie przy ul. Niepodległości 118-130 ogłasza przetarg ofertowy na termomodernizację budynku
przy ul. Niepodległości 118-130.
Oferty należy składać do dnia 30-10-2019 do godz. 15.00 w biurze Zarządcy przy ul. Holenderskiej 3.
Więcej informacji pod numerem telefonu 605 094 054
Przetarg na remont balkonów przy ul. Holenderskiej 13-21
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Zielone Światło” w Lesznie przy ul. Holenderskiej 3 ogłasza przetarg ofertowy
na remont balkonów przy ul. Holenderskiej 13-15, 17, 19-21
Oferty należy składać do dnia 15-11-2019 do godz. 15.00 w biurze Zarządcy przy ul. Holenderskiej 3.
Przedmiar robót można otrzymać mailem lub osobiście w biurze Spółdzielni.
Więcej informacji pod numerem telefonu 605 094 054
Przetarg ofertowy na naprawę schodów z masy lastrykowej
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Zielone Światło” w Lesznie przy ul. Holenderskiej 3
ogłasza przetarg ofertowy na naprawę schodów z masy lastrykowej przy ul. Niepodległosci 92-98.
Oferty należy składać do dnia 15-11-2019 do godz. 15.00 w biurze Zarządcy przy ul. Holenderskiej 3.
Przedmiar robót można otrzymać mailem lub osobiście w biurze Spółdzielni.
Więcej informacji pod numerem telefonu 605 094 054
Terminw ykonania prac: 31-12-2019
Życzenia
Nadchodzące Święta Bożego Narodzenia
niosą ze sobą wiele radości oraz refleksji
dotyczących minionego okresu
i planów na nadchodzący Nowy Rok.
W tych wyjątkowych dniach chcemy Państwu życzyć
wiele zadowolenia i sukcesów z podjętych wyzwań.
Zarząd, Rada Nadzorcza
oraz pracownicy Spółdzielni
Stawka opłaty za wywóz nieczystości
Informujemy, że zgodnie z Uchwałą Zgromadzenia Związku Międzygminnego "Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego" nr XXXII/2/2019 z dnia 16-10-2019
stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
wynosi od dnia 1-01-2020 24,00 od mieszkańca miesięcznie.
Przetarg ofertowy
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Zielone Światło" w Lesznie przy ul. Holenderskiej 3 - Zarządca Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. Włodarczaka 12-16 w Lesznie ogłasza przetarg ofertowy na remont powierzchni elewacji budynku przy ul. Włodarczaka 12-16 w Lesznie.
Oferty nalezy składać w biurze SM Zielone Światło przy ul. Holenderskiej 3 w Lesznie do dnia 7-02-2020
do godz. 15.00.
Przedmiar można pobrać w zakłądce Dokumenty i regulaminy.
Więcej informacji pod nr 605 094 054
Petycja do Prezydenta Miasta Leszna
Szanowni Państwo.
W zakładce DOKUMENTY I REGULAMINY znajduje się petycja wystosowana do Prezydenta Miasta Leszna w sprawie gospodarowania odpadami komunalnymi. Pod pismem podpisali się członkowie zarządów spółdzielni mieszkaniowych oraz zarządcy nieruchomości z Leszna.
Podrzucanie śmieci
Informujemy, że dnia 11-03-2020 ujawniono podrzucone do kontenerów na odpady zmieszane znajdujące na ul. Holenderskiej (przy zjeździe z ul. Unii Europejskiej) worki z popiołem. W workach znajdowały się również dokumenty wskazujące adres nieruchomości przy ul. Borówkowej 9 w Lesznie.
Zwracamy się do wszystkich mieszkańców o zwracanie (w miarę możliwości) uwagi osobom podrzucającym odpady.
W załaczeniu pismo skierowanie do Policji i Straży Miejskiej.
Odpowiedź służb w sprawie podrzucania śmieci
W załączeniu odpowiedź Komendy Miejskiej Policji oraz Straży Miejskiej w sprawie zgłoszenia podrzucania śmieci do kontenerów.
Przerwa w dostawie ciepłej wody
Informujemy, że przerwa w dostawie energii cieplnej nastapi od 29 czerwca 2020 do 8 lipca 2020
Zmiana stawek opłat od dnia 1-07-2020
Informujemy, że od dnia 1-07-2020 ulegają zmianie stawki opłat dla Holenderska 1-21.
Zmiana taryfy MPEC
Informujemy, że od dnia 1-08-2020 obowiązywać będą nowe ceny w zakresie wytwarzania, przesyłania i dystrybucji ciepła.
W taryfie dla ciepła ustalonej przez Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Spółka z o. o z siedzibą w Lesznie, stanowiącej załącznik do decyzji Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki nr OPO.4210.18.2020.JPi z dnia 13 lipca 2020 r. wprowadzono wzrost cen na poziomie 5,5%.
Nowa taryfa dostępna: http://www.mpec.leszno.pl/taryfa-i-ceny-ciepla/
Postępowanie w przypadku zakłócania spokoju
Szanowni Państwo,
w związku z licznymi telefonami w sprawie zakłócania spokoju przedstawiamy sposób postępowania w przypadku zakłócania spokoju przez uciążliwego sąsiada.
Co zrobić w przypadku gdy usłyszymy awantury, zakłócenia spoczynku nocnego, libacji alkoholowej, głośnej imprezy, słuchania głośnej muzyki, głośne zachowanie wychodzące poza ściany mieszkania?
Spółdzielnia realizując ustawowe i statutowe zasady zarządzania zasobami nie posiada kompetencji i uprawnień w zakresie porządku pilnowania publicznego. Spółdzielnia nie ma prawa podejmować interwencji w takich sprawach.
Za bezpieczeństwo Obywateli w naszym kraju odpowiedzialne są takie służby jak: Policja i Straż Miejska.
W przypadku zakłócania spoczynku nocnego, awantur czy głośnych libacji i imprez należy się z nimi kontaktować pod bezpłatne numery alarmowe:
POLICJA 997
STRAŻ MIEJSKA 986
Podstawa prawna Kodeksu wykroczeń art.51 Ustawa z dnia 20 maja 1971r, który stanowi, że:
Par. 1 „kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca spokój porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu publicznym, podlega karze aresztu, ograniczania wolności albo karze grzywny”.
Każda więc osoba, która swoim zachowaniem powoduje uciążliwość dla otoczenia i zakłóca spokój współlokatorów, może zostać pociągnięta do odpowiedzialności. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku, poziom hałasu w strefie zamieszkania powinien mieścić się w zakresie 55–60 decybeli w ciągu dnia i 45–50 w nocy. Pod szczególną ochroną znajduje się właśnie cisza nocna, która obowiązuje od godziny 22:00 do 6:00 rano (jednak są to godziny przyjęte zwyczajowo). Czas ten przeznaczony jest na odpoczynek, więc każde zakłócenie jest wykroczeniem. Głośna muzyka, impreza, a nawet remont mieszkania może być podstawą do wezwania policji.
Par.2 Jeżeli czyn określony w par.1 ma charakter chuligański lub sprawca dopuszcza się go, będąc wpływem alkoholu, środka odurzającego lub innej podobnie działającej substancji lub środka podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
Par. 3 Podżeganie i pomocnictwo są karalne.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami zgłoszenia wykroczeń należy każdorazowo zgłaszać na Policję ponieważ tylko ten Organ jest powołany do podejmowania działań w takich sytuacjach. Zgłoszenia należy dokonywać w trakcie występowania uciążliwości.
Policja po przybyciu na miejsce zdarzenia, po ustaleniu sprawcy, okoliczności sprawy i ewentualnych świadków, może zastosować wobec sprawcy pouczenie, ma prawo nałożyć grzywnę w postaci mandatu karnego lub skierować wniosek o ukaranie do Sądu Rejonowego.
Poszkodowani mieszkańcy każdorazowo po incydencie mają prawo żądać poświadczenia interwencji.
Przypominamy, że w Spółdzielni Mieszkaniowej „Zielone Światło” obowiązuje Regulamin Porządku Domowego, który umieszczony został na stronie i obowiązuje wszystkich właścicieli mieszkań i osób podnajmujących mieszkania.
Spółdzielnia Mieszkaniowa informuje, że gdy wpłynie pisemna skarga poszkodowanych do siedziby spółdzielni – Spółdzielnia może jedynie zwrócić się na piśmie do właściciela mieszkania, w którym przypomina o obowiązujących zasadach współżycia społecznego, kolejne kroki należą do poszkodowanych zachowaniem sąsiada.
Letnia przerwa w dostawie energii cieplnej
Informujemy, że letnia przerwa w dostawie energii cieplnej
spowodowana koniecznością wykonania prac modernizacyjnych
przez Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej
nastąpi w terminie od 28 czerwca 2021 do 7 lipca 2021.
PRZETARG na utrzymanie czystości
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Zielone Światło” w Lesznie przy ul. Holenderskiej 3 ogłasza przetarg na usługi sprzątania klatek w Lesznie przy ul. Dożynkowej 35, 35A, 35B, 35C, 35D, 35E, 35F.
Przedmiotem zamówienia jest bieżące świadczenie usług porządkowych i utrzymanie czystości części wspólnych tj. korytarzy, ciągów komunikacyjnych (schody) oraz windy. Całkowita powierzchnia płaska do sprzątania w jednym budynku wynosi 250m2
1. Zakres czynności:
a. mycie klatek wraz z zamiataniem raz w tygodniu
b. mycie balustrad szklanych wg potrzeb, ale nie rzadziej niż raz na miesiąc
c. mycie drzwi wejściowych (2szt.) raz w tygodniu
d. sprzątanie windy raz w tygodniu
e. odkurzanie i mycie skrzynek na listy wg potrzeb
2. Wykonawca zapewni taką ilość osób, które zapewnia prawidłowe, ciągle i terminowe realizowanie prac.
3. Wykonawca zapewni niezbędne do wykonania prac narzędzia i środki czystości dopuszczone do stosowania i posiadające odpowiednie atesty.
4. Zamawiający zaleca aby Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej budynków.
5. Warunki udziału w przetargu:
- odpis lub wydruk KRS lub CEIDG
- kserokopia polisy OC na kwotę min. 200,000
- zaświadczenie ZUS i US o braku zaległości
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach do dnia 26 listopada br. do godz. 15.00 w biurze Spółdzielni przy ul. Holenderskiej 3.
Dodatkowe informacje pod nr tel. 605 094 054
Życzenia
Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia
życzymy Państwu, aby ten wspaniały czas
upływał w rodzinnej atmosferze
i przyniósł wiele radości oraz optymizmu.
Zarząd
Rada Nadzorcza
oraz pracownicy Spółdzielni
PRZETARG ofertowy na docieplenie elewacji
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Zielone Światło” w Lesznie przy ul. Holenderskiej 3, Zarządca Wspólnoty Mieszkaniowej w Lesznie przy ul. Ułańska 2-8, ogłasza:
przetarg ofertowy na docieplenie elewacji budynku.
Oferty należy składać do dnia 18-02-2022 do godz. 15.00 w biurze przy ul. Holenderskiej 3.
Oferta powinna zawierać:
1. wycenę na podstawie przedmiaru przygotowanego przez Wspólnotę (do pobrania w zakładce „Dokumenty i regulaminy” na dole strony lub po kliknięciu w okienko zdjęcia)
2. zaświadczenie z ZUS
3. zaświadczenie z Urzędu Skarbowego
4. referencje z ostatnich dwóch lat na w/w prace
Więcej informacji można uzyskać pod nr 605 094 054 (Stefan Różanek)
PRZETARG ofertowy na remont balkonów
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Zielone Światło” w Lesznie przy ul. Holenderskiej 3 ogłasza:
przetarg ofertowy na remont balkonów przy ul. Holenderska 19-21
Oferty należy składać do dnia 18-02-2022 do godz. 15.00 w biurze przy ul. Holenderskiej 3.
Oferta powinna zawierać:
1. wycenę na podstawie przedmiaru przygotowanego przez Spółdzielnię (do pobrania w zakładce „Dokumenty i regulaminy” na dole strony lub po kliknięciu w okienko zdjęcia)
2. zaświadczenie z ZUS
3. zaświadczenie z Urzędu Skarbowego
4. referencje z ostatnich dwóch lat na w/w prace
Więcej informacji można uzyskać pod nr 605 094 054 (Stefan Różanek)
UWAŻAJ NA FAŁSZYWYCH KOMINIARZY!
Otrzymujemy dużo sygnałów, że ktoś podając się za kominiarza, nie dość że nim nie jest, to w dodatku chce zapłaty. Najczęściej wyciągają od ludzi pieniądze za kalendarze, guziki na szczęście lub oferują „wirtualną” usługę kominiarską. W celu upewnienia się, czy mamy do czynienia z prawdziwym kominiarzem, każdy z nas ma prawo zażądać legitymacji kominiarskiej.
Kominiarze wykonujący przeglądy na zlecenie Zarządcy zawsze wywieszają ogłoszenia w gablotach/na drzwiach wejściowych z kilkudniowym wyprzedzeniem.
Należy zwiększyć swoją czujność i upewnić się, czy osoba, która chce wejść do domu lub mieszkania jest faktycznie tą, za którą się podaje.
Poniżej przedstawiamy wypowiedź rzecznika prasowego Korporacji Kominiarzy Polskich, zamieszczona w Internecie, podnosząca świadomość weryfikacji fałszywego kominiarza od prawdziwego.
„…Informuję, że Korporacja Kominiarzy Polskich nie prowadzi obnośnej sprzedaży kalendarzy. Również firmy kominiarskie zrzeszone w Korporacji nie prowadzą sprzedaży kalendarzy.
Zakłady kominiarskie utrzymują się z wykonywania usług czyszczenia i kontroli kominów. Niektóre z firm swoim klientom rozdają kalendarze jako formę reklamy. Na tych kalendarzach zawsze jest adres i telefon do zakładu kominiarskiego, aby klientowi ułatwić kontakt w przypadku awarii komina.
Zatem jeżeli kalendarz oferowany jest bezpłatnie i umieszczony jest na nim kontakt do zakładu kominiarskiego to proponuję uznać, że kominiarz jest prawdziwy.
Jeżeli zaś na kalendarzu nie ma danych zakładu kominiarskiego i do tego oferująca go osoba żąda zapłaty za kalendarz to powinno się zapalić światełko ostrzegawcze, bo możemy mieć do czynienia z osobą, która nie jest kominiarzem lecz okrężnym sprzedawcą kalendarzy...”
Warto zachować ostrożność będąc samemu w domu i pod żadnym pozorem nie wpuszczać nieznajomej osoby do mieszkania. Warto pamiętać, że prawdziwy kominiarz powinien mieć przy sobie ważny i czytelny dokument, legitymację poświadczającą wykonywany zawód i tożsamość. Strój kominiarza nie świadczy o autentyczności kominiarza.
Jak oszczędzać ciepło
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do pisma MPEC Leszno z dnia 28-09-2022 informujemy o prowadzonej kampanii "Oszczedność w każdym stopniu".
Na stronie www.20stopni.pl znajdą Państwo zasady skutecznego oszczędzania ciepła.
Spokojnych i radosnych
Świąt Bożego Narodzenia
oraz zdrowia i pomyślności w 2023 roku
życzą
Zarząd, Rada Nadzorcza oraz Pracownicy
Spółdzielni Mieszkaniowej "Zielone Światło"
Zmiana stawek opłat
Rada Nadzorcza na posiedzeniu w dniu 28-12-2022 podjęła uchwałę 4/2022 w sprawie ustalenia stawek opłat dla zasobów Spółdzielni.
Uchwały Rady Nadzorczej
W zakładce DOKUMENTY I REGULAMINY znajdują się:
1. uchwała Rady Nadzorczej nr 3/2023 z dnia 5-12-2023w sprawie ustalenia stawek opłat
2. uchwała Rady Nadzorczej ne 4/2023 z dnia 5-12-2023 w sprawie uchwalenia zmian Regulaminu rozliczania kosztów dostawy ciepła
Zapytanie ofertowe - przeglądy
Zapytanie ofertowe na wykonanie usług polegających na:
1. przeprowadzeniu przeglądów technicznych instalacji gazowych zgodnie z art. 62 ust. 1 Ustawy z dnia 7-07-1994 Prawo Budowlane
2. na przeprowadzeniu przeglądu stanu technicznego przewodów kominowych zgodnie z obowiązującymi od dnia 18-09-2023 przepisami tj. art. 62a ust. 5 i 6 Ustawy Prawo Budowlane o formie dokonania przeglądu w wersji elektronicznej
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Zielone Światło”, jako właściciel budynków oraz zarządca Wspólnot Mieszkaniowych na terenie Leszna zaprasza firmy posiadające uprawnienia do przeprowadzenia tych kontroli w latach 2024-2027 do składania ofert.
Ofert prosimy składać do dnia 15-01-2024 w biurze Spółdzielni przy ul. Holenderskiej 3, w godz. 8:00-15:00 lub drogą elektroniczną na adres biuro@zieloneswiatlo.eu
W ofercie prosimy o podanie ceny za przegląd jednego lokalu mieszkalnego oraz za przegląd części wspólnej.
Bliższych informacji można uzyskać po nr 605094054 Stefan Różanek
Letnia przerwa w dostawie energii cieplnej
Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Lesznie informuje, że letnia przerwa w dostawie energii cieplnej, spowodowana koniecznością przeprowadzenia prac remontowych i modernizacyjnych, nastąpi w dniach 24-06 do 3-07 br.